الأحد، 7 نوفمبر 2010

و التقيت بعد فترة بشخص من الجيل الذى يلى جيل صلاح وكان هذا الشخص يحمل مؤهل فوق المتوسط رومانسى حالم و سرعان ما اسصطدم بصخور الواقع المرير فى بلادنا و افاق على حقيقة ان الخبز و المال قبل الحب دوما و راح يكتب
خايين
خايين  و هتفضل زى ما انت
                               حبك كان مالاول غلطة
كنت عاشق نظرة عنيك
كنت مالى حياتى بيك
كنت بشوف العالم فيك
كنت بدوب من لمسة ايديك
و بعد ده كله جاى تخون0000000000000000
و حب السنين عليك يهون طب وداع يا الى كنت فى يوم اغلى من كل العيون00000000000000000000

و اعتصرته تجربة مر بها و اقر انه لا حلول فى البلاد و ان حظه دائما فى عناد وجلس يهمس الى نفسه و يكتب
الحب الفقود
سأرحل و لا اعود لبلاد بلا حدود
الحب فيها موجود
 و الغدر فيها مفقود
الى عيون لا تعرف الخيانة
الى قلوب تصون الامانة 
سابحث عن قمر يضئ لى زمانى   
و ان لم اجده ساسترك مكانى
و ابحث عن عيون اراها وترانى
يخرج منها الحب بكل المعانى
التوقيع
عصام

ليست هناك تعليقات: